Regulamin

Zasady zakupów i korzystania z serwisu

1. Wprowadzenie.

Niniejszy dokument (zwany dalej „Regulaminem”) wraz z innymi dokumentami w nim wspomnianymi, określa warunki, na jakich przebiega użytkowanie serwisu ecoferiae.pl. Przed dokonaniem zakupów zachęcamy do uważnego zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką prywatności.

Jako Konsument, Użytkownik w czasie dokonywania zamówienia musi zaakceptować postanowienia Regulaminu. Postanowienia Regulaminu są wiążące dla dokonywanego zamówienia. Regulamin może ulec zmianom, jednakże nie będą one miały zastosowania wobec dokonanych wcześniej zamówień.

Istotne jest zapoznawanie się z aktualną treścią Regulaminu i Polityką Prywatności przy każdorazowym dokonywaniu zamówienia.

W razie watpliwości dotyczących Regulaminu lub Polityki Prywatności, Użytkownik może skontaktować się z nami, korzystając z formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce Kontakt lub mailowo pod adresem: contact@ecoferiae.pl.

Umowa zakupu produktów dokonywana za pośrednictwem nieniejszego serwisu zawarta pomiędzy Właścicielem serwisu, a Użytkownikiem będzie dalej zwana „Umową”.

2. Informacje o nas.

Sprzedaż towarów w niniejszym serwisue realizowana pod nazwą „ecoFeriae” jest obsługiwana przez spółkę U2D Technology sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Cząstkowska 14, 01-678 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, pod numerem KRS: 00000632679, REGON: 365197267, NIP: 1182128248.

3. Informacje o użytkowniku i jego odwiedzinach w serwisie.

Informacje oraz dane osobowe podane przez Użytkownika podlegają przetwarzaniu zgodnie z zasadami o ochronie danych osobowych.

4. Korzystanie z serwisu.

Podczas korzystania z serwisu i przy składaniu zamówień za jego pośrednictwem, Użytkownik zobowiązuje się do:

  • użytkowania serwisu wyłącznie do składania istotnych zapytań i prawnie wiążących zamówień,
  • nieskładania niezamierzonych lub nieuczciwych zamówień. W razie wystąpienia uzasadnionych podejrzeń, że złożono niezamierzone zamówienie (np. w przypadku zagubienia karty płatniczej itp.) w zależności od posiadanych informacji skontaktujemy się z Użytkownikiem celem weryfikacji poprawności zamówienia. W przypadku braku potwierdzenia ze strony Użytkownika zastrzegamy sobie prawo do anulowania zamówienia i poinformowania go o zaistniałej sytuacji,
  • podania w zamówieniu prawdziwego adresu e-mail i adresu dostawy oraz/lub innych danych kontaktowych. Jeżeli Użytkownik nie dostarczy wszystkich wymaganych informacji, zamówienie nie będzie mogło być zrealizowane. Składając zamówienie, Użytkownik oświadcza, że jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do czynności prawnych (do zawierania Umów).
5. Dokonywanie zakupu.

Aby złożyć zamówienie, Użytkownik musi przejść procedurę zakupu online, tj. dodać wybrany produkt do koszyka, przejść do płatności i kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.

Jeżeli po dokonaniu zamówienia Użytkownik zorientuje się, że w zamówieniu jest błąd dotyczący rodzaju lub ilości wybranych produktów czy też dotyczący podania błędnych danych, powinien niezwłocznie skontaktować się z nami drogą mailową lub telefoniczną i poinformować o zaistniałym fakcie.

Po dokonaniu zamówienia Użytkownik otrzyma e-mail potwierdzający otrzymanie zamówienia przez Sklep („Dziękujemy za Twoje zamówienie”). Wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia oznacza przyjęcie zamówienia – nie jest jednoznaczne z jego akceptacją.

Po przetworzeniu zamówienia i przygotujemy do wysyłki Użytkownik otrzyma wiadomość email, która będzie zawierać podsumowanie zamówienia. Akceptacja zamówienia jest decyzją Sklepu.

Zamówienie akceptujemy po upewnieniu się o dostępności produktu w Magazynie i przygotowaniu go wysyłki. W większości przypadków to 48 godzin.

Jeżeli w momencie przygotowywania zamówienia w Magazynie okaże się, że wybrany przez Użytkownika produkt jest już niedostępny, poinformujemy go o konieczności oczekiwania.

W takim przypadku Użytkownik będzie miał możliwość rezygnacji z zamówienia po przesłaniu odpowiedniej wiadomości drogą mailową, nie później niż dwadzieścia cztery godziny od otrzymania od nas maila. W momencie wysłania przez nas i otrzymania przez Użytkownika Potwierdzenia wysyłki, dochodzi do zawarcia między nami a Użytkownikiem Umowy.

Wraz z Potwierdzeniem wysyłki Użytkownik otrzyma treść niniejszego Regulaminu, który stanowi wzór Umowy. Można zachować Regulamin w pamięci komputera lub innych urządzeń osobistych i odtwarzać go w zależności od potrzeb. Można przeczytać plik na naszej stronie internetowej: ecoferiae.pl/regulamin. Zamówienie Użytkownika jest również rejestrowane i przechowywane przez nasz system. Dokumenty księgowe potwierdzające Umowę dokonaną za pośrednictwem naszego portalu są przechowywane przez okres 5 lat.

6. Dostawa.

Zamówienie zostanie zrealizowane zgodnie z otrzymaną przez Użytkownika wiadomością e-mail i we wskazanym w niej terminie.  Jeżeli termin dostawy nie został podany odbędzie się ona w terminie nieprzekraczającym 10 dni od daty zawarcia Umowy. Jeżeli z powodu nieprzewidzianych okoliczności spodziewamy się, że może dojść do opóźnienia skontaktujemy się z Użytkownikiem w celu ustalenia nowego terminu dostawy. Jeżeli Użytkownik nie zaakceptuje zaproponowanego terminu ma możliwość odstąpić od Umowy. W takim wypadku wszelkie środki przekazane z tytułu Umowy zostaną zwrócone bez zbędnej zwłoki.
W rozumieniu niniejszego Regulaminu uznaje się, że „dostawa” została zrealizowana lub zamówienie zostało „dostarczone” z chwilą, gdy Użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia wejdzie faktycznie w posiadanie produktu, co zostanie potwierdzone podpisem na pokwitowaniu odbioru zamówionych produktów pod ustalonym adresem dostawy. Prosimy pamiętać, że nie realizujemy dostaw na adres skrzynki pocztowej, domów studenckich ani hoteli. Proszę pamiętać, że firmy kurierskie nie doręczają paczek w soboty, niedziele i święta.

7. Niezrealizowanie zamówienia

Jeżeli Użytkownik nieumyślnie zwleka z odbiorem zamówienia, termin jego odbioru może zostać wydłużony zgodnie z zasadami odbioru firmy kurierskiej.

W przypadku nieodebrania zamówienia w standardowym lub przedłużonym terminie mamy prawo anulować zamówienie (odstąpić od Umowy), a Umowa zostanie rozwiązana. W takim wypadku, wszelkie środki zapłacone z tytułu Umowy zostaną zwrócone bez zbędnej zwłoki.

8. Przejście ryzyka i posiadania produktu

Z chwilą dostawy za ryzyko związane z produktem odpowiada Użytkownik. Użytkownik w pełni obejmie produkty w posiadanie z chwilą ich dostawy.

9. Cena i platność

Ceny podane na portalu zawierają podatek VAT. Ceny nie uwzględniają jednak opłaty za przesyłkę, którą dodajemy na koniec do ceny, którą ma zapłacić Użytkownik. Użytkownik wyraźnie upoważnia nas do wystawiania faktur w formie elektronicznej. Ceny mogą ulec zmianie w dowolnym czasie. Jednakże, z wyjątkiem dodania kosztów przesyłki, zmiany cen nie mają zastosowania do zamówień już złożonych. Po wybraniu wszystkich produktów przez Użytkownika, zostają one dodane do koszyka, po czym należy wybrać sposób dostawy i przejść do opcji płatności. W tym celu należy wykonać kolejno wszystkie czynności uwzględnione w procedurze zakupu, podając lub sprawdzając informacje wymagane na każdym etapie. Ponadto, w trakcie procedury zakupu, ale przed dokonaniem płatności (kliknięcie na przycisk „Kupuję i płacę”), Użytkownik może zmienić szczegóły zamówienia. Użytkownik może zrealizować płatność za pomocą Pay by link, BLIK, a także dokonać opłaty przy odbiorze przesyłki (płatność za pobraniem) lub dokonać przelewu bankowego na konto serwisu. W przypadku, gdy wystawca rachunku bankowego nie potwierdzi realizacji płatności, nie ponosimy odpowiedzialności za opóźnienie lub niezrealizowanie dostawy i nie będziemy mogli zawrzeć Umowy z Użytkownikiem. Czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego sprzedawcy.

10. Wypożyczenie Produktu

W naszym serwisie dostępna jest usługa wypożyczenia Produktu(ów). Użytkownik wypożycza Produkt(y) na okres 30 dni, po którym zobowiązuje się odesłać do naszego magazynu Produkt nie uszkodzony i kompletny. Użytkownik w ramach tej usługi płaci w momencie Zamówienia kwotę wypożyczenia plus kwotę kaucji – tworzą one pełną kwotę wartości towaru. Kwota kaucji zostanie zwrócona na użyty przy transakcji rachunek bankowy. Zwrot kaucji zostanie dokonany bez zwłoki jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty otrzymania Produkt na magazyn. Jeżeli Użytkownik zwróci Produkt niekompletny lub uszkodzony lub nie dokona zwrotu Produktu w wyznaczonym terminie, kwota kaucji nie zostanie zwrócona.

11. Podatek od towarów i usług (VAT)

Zgodnie z obowiązującymi przepisami i rozporządzeniami, wszystkie zakupy dokonane za pośrednictwem serwisu zawierają podatek od towarów i usług (VAT).

12. Reklamacje i zwroty

Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy Jeżeli Użytkownik jest Konsumentem, ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia (niebędąca przewoźnikiem) obejmie faktycznie w posiadanie kupiony produkt lub w przypadku wielu produktów uwzględnionych w jednym zamówieniu, lecz dostarczanych osobno, po upływie 10 dni od dnia, w którym Użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia (niebędąca przewoźnikiem) obejmie faktycznie w posiadanie ostatni z produktów. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy, Konsument powinien powiadomić nas telefonicznie pod numerem 515 094 218, e-mailem pod adresem: contact@ecoferiae.pl. Podawanie powodu odstąpienia nie jest wymagane. Użytkownik może skorzystać z Wzoru formularza odstąpienia od Umowy podanego w Załączniku do niniejszego Regulaminu, lecz nie jest to obowiązkowe. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, jeżeli jej przedmiotem jest dostawa Produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb Klienta. Skutki odstąpienia od Umowy W przypadku ustawowego odstąpienia od niniejszej Umowy przez Konsumenta, zwracamy wszystkie otrzymane od niego wpłaty, bez kosztów przesyłki, na użyty przy transakcji rachunek bankowy. W przypadku ustawowego odstąpienia od niniejszej Umowy i wyboru jednego z oferowanych przez nas sposobów zwrotu, zwrot środków nastąpi bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o odstąpieniu od niniejszej Umowy. Za Odstąpienie od Umowy uważany jest moment w którym Konsument zwróci do naszego magazynu kompletny i nie uszkodzony towar.

Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu produktów wysłanych lub przekazywanych po terminie na zwrot lub produktów, które nie są w takim samym stanie, w którym zostały otrzymane. Nie dokonamy zwrotu pieniędzy, jeśli produkt nie spełnia powyższych wymagań.

Zwroty wadliwych produktów (Rękojmia za wady produktu) Jeśli zakupiony produkt ma wadę, Użytkownik będący Konsumentem może złożyć reklamację na podstawie kodeksu cywilnego (art. 556 i nast. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964, Nr 16, poz. 93, z późniejszymi zmianami). Roszczenie może być złożone na podstawie rękojmi za wady. Konsumenci mają prawo do bezpłatnej naprawy lub wymiany, obniżenia ceny lub zwrotu produktu w przypadku ich wadliwości. Prawa te odnoszą się do wad, które pojawiły się w okresie 2 lat od dnia dostarczenia produktu (-ów). Nie jest konieczne przedstawianie paragonu.

W wyżej wymienionym terminie Konsument może, zamiast zaproponowanego przez nas usunięcia wady, żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (jeśli jest dostępna) albo zamiast wymiany rzeczy, żądać usunięcia wady chyba, że doprowadzenie rzeczy do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe. Aby dokonać reklamacji Konsument musi wysłać poprzez kuriera lub dostarczyć osobiście. Zapłacona kwota, w razie uszkodzenia lub wady produktu, o ile ta rzeczywiście istnieje, zostanie zwrócona w całości, jednak bez kosztów dostawy produktu. Zwrotu dokonamy, na ten sam rachunek bankowy, który Konsument wybrał przy zapłacie za produkt.

13. Odpowiedzialność

Produkt jest wadliwy, jeżeli:

  • nie posiada właściwości, które tego rodzaju rzecz powinna posiadać w związku z celem przewidzianym w Umowie lub wynikającym z okoliczności bądź w związku z jego przeznaczeniem,
  • nie posiada właściwości, o których Sprzedawca zapewnił Kupującego
  • nie jest przeznaczony do celu wskazanego przez Sprzedawcę Kupującemu w momencie zawarcia Umowy, a Sprzedawca nie dokonał zastrzeżenia co do zamierzonego użycia,
  • został wydany Kupującemu niekompletny.

Wyroby rzemieślnicze, które sprzedajemy, często mają właściwości naturalnych surowców użytych do ich wytworzenia. Korzystamy tylko z materiałów najwyższej jakości, ale pewne cechy są nieuniknione. Te cechy, takie jak różnice w usłojeniu, teksturze i kolorze mogą powodować pewne niewielkie różnice w wykończeniu produktów. Mając na uwadze powyższe, potwierdzamy jednak, że żadne postanowienie z niniejszego punktu nie będzie miało wpływu na ustawowe prawa wynikające z rękojmi lub umownego prawa odstąpienia.

14. Wirusy, piractwo i innego rodzaju ataki komputerowe

Korzystanie z tego serwisu w sposób niewłaściwy poprzez celowe próby uruchamiania lub wprowadzania szkodliwych materiałów, wirusów, koni trojańskich, robaków komputerowych, bomb logicznych oraz oprogramowania mającego na celu uszkodzenie lub zniszczenie serwisu jest zabronione. Wszelkie próby nieautoryzowanego dostępu do serwisu jak i serwerów, baz danych, oraz komputerów będących częścią tego serwisu są zakazane. Użytkownik zobowiązuje się do nie prowadzenia świadomych działań mających na celu czasowe lub trwałe zatrzymanie pracy serwisu, a w szczególności przeprowadzania prób lub ataków typu odmowa usługi (DOS) lub rozproszona odmowa usługi (DDOS).

15. Powiadomienia

Przy zgłoszeniach wysyłanych do nas przez Użytkownika zaleca się przede wszystkim korzystać z naszego formularza kontaktowego lub e-maila.

16. Nasze prawo do zmiany niniejszego regulaminu

Użytkownik musi się stosować do zasad opisanych w Regulaminie i Polityce prywatności obowiązujących w czasie, gdy korzysta z tego serwisu lub składa zamówienie, z wyjątkiem sytuacji, gdy na mocy prawa lub decyzji organów administracji publicznej albo samorządowej, jesteśmy zobowiązani wprowadzić z mocą wsteczną zmiany we wspomnianych Zasadach ochrony danych, Regulaminie czy oświadczeniu w sprawie Prywatności. Jednakże, zmiany te nie będą miały zastosowania do już złożonych zamówień.

17. Wlasność sądowa

Wszelkie spory wynikające z korzystania z serwisu ecoferiae.pl lub Umowy czy inne kwestie z nimi związane podlegają niewyłącznej właściwości sądów polskich.

18. Uwagi i sugestie

Wszelkie uwagi i sugestie Użytkowników są zawsze mile widziane. W celu przesłania uwag i sugestii prosimy o korzystania z formularza kontaktowego. Jeżeli Użytkownik uważa, że jego prawa zostały naruszone, może skierować swoją skargę do nas za pośrednictwem adresu e-mail: contact@ecoferiae.pl w celu poszukiwania pozasądowego rozstrzygnięcia sporu. W związku z tym, jeśli Umowa sprzedaży została zawarta pomiędzy Użytkownikiem, a U2D Technology Sp. z o.o. za pośrednictwem naszego serwisu (strony internetowej) – zgodnie z rozporządzeniem UE nr 524/2013, niniejszym informujemy, że Użytkownik ma prawo do poszukiwania rozwiązania z nami ewentualnego sporu konsumenckiego w sposób pozasądowy.